Lidé hledí na požár a spontánně se modlí na ulicích. Plameny šlehají z Notre-Dame do takové výšky, že to připomíná spíš počítačovou animaci než reálné záběry. A to na začátku Svatého týdne. Člověka, a to nejen nevěřícího, nýbrž i věřícího, musí napadnout, že to je určité znamení, určitý vzkaz. Napomenutí. Probuzení...

Číst dál...

Je jistě zvláštní, že Svatý otec již navštívil několik většinově muslimských zemí, a ještě nebyl například u nás na Velehradě... Co nám tím Svatý otec, ale především sám Bůh chce říci? Internetové stránky české redakce Vatikánského rozhlasu referují o právě skončené apoštolské cestě Svatého otce do Maroka se zřetelnou nechutí: maximálně stručně, vlastně jen heslovitě, bez překladu jeho promluv. Takže když se chce člověk dozvědět něco víc, musí se obrátit na jinojazyčné verze vatikánského média...

Číst dál...

Jedenadvacáté století už je plnoleté: dovršilo 18 let... Je to náš čas. Kdo se narodí letos, má velmi dobrou šanci, že se dožije příštího století... Říkáme všichni, věřící i nevěřící, „jedenadvacáté století“ – a vlastně tím uznáváme, že narození Krista Pána je zlomový moment, od kterého se počítají dějiny. A jeho opětovným příchodem dějiny skončí. Jak je to dávno, co jsme se loučili s dvacátým stoletím a báli se, že počítače nezvládnou přechod z 99 na 00? Aspoň mně připadá, jako by to bylo včera. 

Číst dál...

V latinské liturgii se 22. února slaví svátek Stolce svatého apoštola Petra. Papežství bude pro některé křesťany vždycky kamenem úrazu. Myslíme na protestanty a na pravoslavné – ale podřídit se autoritě a nauce papeže, toznamená přijmout jej jako nástupce svatého apoštola Petra, je problém i pro mnohé katolíky...

Číst dál...

Pozoruji, jak se pomalu i do mainstreamového diskursu vrací, že se šestadvacátému prosinci říká „na Štěpána“, „Štěpán“ – koneckonců je to přece stokrát lepší, než když se říká to šílené „Druhý svátek vánoční“! Koho to vůbec poprvé napadlo, číslovat svátky – a ještě to takto psát do kalendářů?! Taky Červené pondělí měli nazvat „Druhý svátek velikonoční“! Ale o to tolik nešlo, cílem samozřejmě bylo, aby se nemuselo říkat Boží hod – natož slavnost Narození Páně či jiné liturgické označení...

Číst dál...